Jump to content

The XX - Romy / Oliver Sim en solo, le 22 juin au café de la danse

aifol
 Share

Recommended Posts

3ème single d'une puissance avec Jimmy Somerville en guest

Citation

Early on in the making of my record it had become clear I was writing a lot about fear and shame. I can imagine that might paint a picture of a dark, “woe is me” sounding album. But I’ve become a firm believer in recent years that the best antidote to these feelings can be bringing them to the surface and shedding some light on them. Pride and celebration have also been invaluable tools for me, but they haven’t always worked on their own. I haven’t written to dwell but rather free myself of some of this shame and fear that I’ve felt, so I hear a lot of the music as joyous. Despite some of the themes, there’s humour & celebration, because writing about it has been the complete opposite of what shame has looked like for me.

Two thirds into the writing of my album, having a good idea of what it was about. I realised I’d been circling around one of the things that has probably caused me the most fear and shame. My HIV status. I’ve lived with my status since I was 17 and it’s played with how I’ve felt towards myself and how I’ve assumed others have felt towards me, from that age and into my adult life.

So quite impulsively I wrote about it in the song Hideous and thought I could release it into the world and be done with it. Having played the song to my mum, being the protective and wise mum that she is. She gave me some of the best advice I’ve ever received. She suggested that I spent some time having conversations with people in my life first. Either people I hadn’t told yet or people I had told but hadn’t wanted to talk much further on it. I’ve spent the past 2 years since writing Hideous having those conversations, which was difficult and uncomfortable to start with but has allowed me to feel a lot freer and has only strengthened the relationship with myself and with the people in my life.

One of the most special relationships I’ve gained from this has been with Mr Jimmy Somerville. I knew for Hideous I wanted a guardian angel to appear in the song and sing to me the words I needed to hear. Not only has Jimmy been such a powerful voice around HIV & AIDS for decades but the man quite literally sounds like an angel. I reached out to him as a complete fan boy but now consider him a real good friend. He encouraged me to do the song for myself rather than seeing myself as a martyr for a cause. He’s taught me glamour is a Scottish word and most importantly he’s reminded me not to take myself too seriously, no good comes from that! 

“Am I hideous?” No longer feels like a question I’m asking to the outside world but rather a counter active one for myself. Scary as it still feels, I’m excited to share this music with you and I hope you enjoy it. Lots of love, Oliver xx

il passe directement par la case album

Hideous Bastard sort le 9 septembre

Oliver-Sim_Hideous-Bastard_1200x1200.jpg

01 Hideous
02 Romance With a Memory
03 Sensitive Child
04 Never Here
05 Unreliable Narrator
06 Saccharine
07 Confident Man
08 GMT
09 Fruit
10 Run the Credits

• I like 2

la voix de Jimmy S., bordel de feu de dieu, C'est furtif mais 🔥😭

ohlala cette pochette... 😭 et celle ci aussi

spacer.png

Il y a 7 heures, bjon a dit :

He encouraged me to do the song for myself rather than seeing myself as a martyr for a cause.

😭

Il y a 7 heures, bjon a dit :

He’s taught me glamour is a Scottish word.

On en apprend des choses avec Jimmy😍

un peu d'étymologie glamer, qui signifie « envoûtement, charme magique » +++

• I like 1

Il y a 18 heures, aifol a dit :

la voix de Jimmy S., bordel de feu de dieu, C'est furtif mais 🔥😭

et on le retrouvera sur 2 autres titres sur l'album

Citation

Somerville, who founded the pioneering gay pop band Bronski Beat in the 1980s, became a pen pal, then a friend and collaborator, contributing vocals to three tracks on Sim’s album and appearing as a glittery alien in the short film “Hideous.” 

Passionnant cet article du NYTimes

Hideous en boucle, mon préféré des 3 pour le moment

• Super ! 1

il y a 56 minutes, bjon a dit :

Passionnant cet article du NYTimes

La tournée des grands ducs (pour ne pas dire duchesses 😜 hihihi) : Elton John l'a présenté à Jake Shears des Scissor Sisters, Perfume Genius et Jimmy Somerville.

bon vivement l'album en septembre ! je suis un peu "rassurée" de lire que tout n'est pas autour du VIH, même si le fait de parler de son histoire et son parcours sont importants.

sinon il y a la dernière campagne ACT UP qui vient de sortir (sans transition).

hideous en boucle aussi, c'est incroyable. et somerville arrive à point nommé. la vidéo est très belle aussi, et bah du coup j'attends l'album impatiemment alors que j'ai jamais trop exploré les XX.

quand même, quelle jolie façon de se raconter dans ces 3 singles.

😍

• Super ! 1

• 3 weeks later...

notre petit béééébéééé, s'éclaffèrent en chœur les mamans.

oliver-sim-bjork-fever-ray.jpg

et après on s'étonne de prendre des places sans réfléchir.

j-2 j'ai hâte.

• I like 1

• aifol changed the title to The XX - Romy / Oliver Sim en solo, le 22 juin au café de la danse

bon bon bon, parfois il faut savoir donner sa place.

suite à un imprévu, je n'ai pas pu y aller ! mais j'ai de l'infos, j'en ai.

c'est donc une tournée de seulement 3 dates : Paris / New York / Londres, c'est chic !

drag queen en première partie (super apparemment, on cherche le nom) qui a fait du lip sync sur Dalida et Björk : All is full of love (un peu dégoutée quand même quoi aha)

Il ne manquait plus qu'une arrivée de licornes pour couronner le tout.

concert de l'ordre du showcase, 55 petites minutes première partie incluse.

décor validé : installation tv VHS comme dans les clips.

set : titres mélancoliques (je cite comme on aime)

et du beau monde "au balcon" : Woodkid, le nageur britannique Tom Daley (je ne sais pas s'il avait son tricot) et l'acteur Félix Maritaud.

oui mon espion est très branché Closer aha.

et surtout ! il a repris NANCY BOY de Placebo, et ça... 

l'hommage est sympa, je ne peux qu'acquiescer.

version dépouillée, mais ça lui va bien

• I like 1

J’étais au concert mercredi soir. 
C’était effectivement court mais très chouette!

Il était touchant, avait l’air ému de faire son premier concert solo. Sa voix est toujours aussi belle en live. Et jolie complicité avec ses trois musiciens.

Il a joué les morceaux de son futur album (J’ai vraiment adoré un des titres qui parlait de « Romeo »), ainsi que deux reprises des XX (Crystallised et I Dare You si je ne me trompe pas) et la reprise de Placebo. 
Effectivement du beau monde dans le public (j’ai loupé Tom Daley 😭)

La Drag Queen en première partie s’appelle Tuna Mess 🙂

• Super ! 2

il y a 39 minutes, ju_mouse a dit :

La Drag Queen en première partie s’appelle Tuna Mess 🙂

ah merciiiiii ❤️

elle a l'air de passer à panam ! enfin je veux dire c'est une française ? je suppose

Habibi spéciale Méchantes à la flèche d'or, ils ont sorti le cash pour la caméra là !!!

bon ben plus qu'à ressortir le sujet drag race pour l'update france non ?

il y a 39 minutes, ju_mouse a dit :

(J’ai vraiment adoré un des titres qui parlait de « Romeo »)

ok je note !

• I like 1